10,000 تومان
  • فروشنده : طرح درس ماهانه

  • کد فایل : 62015
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 1719
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل طراحی آموزشی ویژه یک موضوع درسی کتاب مطالعات اجتماعی عنوان درس : درس 2-  من مسئول هستم پایه هفتم

از تکالیف خود نسبت به خداوند آگاهی پیدا کنند . ( درک و فهم )              6  - وظایف خود در برابر وحدت و استقلال میهن و امت اس

0 1.7k

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمت فایل:word

شرح فایل: 

مرحله اول : کاوش و جستجو                            

در این مرحله، معلم می کوشد موضوع را مطرح کند و از دانش آموزان بخواهد اطلاعات، مهارت ها و نظریات خود را ارائه دهند. این مرحله سبب بیان تجارب شخصی و گروهی شاگردان می شود.

مرحله ی دوم : تفهیم و استنباط 

  در مرحله ی تفهیم و استنباط، وظیفه ی دوجانبه ی معلم و دانش آموزان، بحث و تبادل نظر در خصوص اطلاعات و یافته های مرحله ی پیش است. به بیان دیگر، می توان گفت که تفاهم و توافق در مسائل مطرح شده از اطلاعات مهم مرحله ی دوم بشمار می آید. 

مرحله ی سوم : توسعه و تعمیم                            از مرحله ی استنباط، می توان در حکم مرحله ی تثبیت و تقویت یاد کرد. بدیهی است که بعد از تأیید و تصویب، باید اقداماتی برای گسترش و تعمیم انچام شود. این عمل در دو بعد صورت می گیرد؛ بعبود و گسترش اطلاعات و مهارت های تخصصی دانش آموزان و گسترش آن ها در حد وسیع برای فراگیرندگان دیگر.

  مرحله ی چهارم : بررسی و ارزشیابی                   در این مرحله، معلم با کمک فراگیرندگان، کلیه ی فرآیندهای تدریس را بررسی و ارزش یابی می کند، بین فعالیت و یافته ها، مقایسه ای انجام می دهد و به جستجوی راه حل و روش های بهبود می پردازد. 

ا-در جدولی مسئولیت های خود و سایر اعضای خانواده تان را بنویسید   .       2- شما در برابر چه چیز و چه کسانی مسئول هستید  ؟

3- در باره مسئولیت های خودتان در خانه و مدرسه فکر کنید . آیا مواردی بوده که مسئولیت های خودتان را به خوبی انجام نداده باشید  ؟ 

1- منظور از حقوق متقابل چیست ؟           2- جمله (همان طور که حقوقی داریم ، مسئول هستیم ) یعنی چه ؟مثال بزنید .        3- مسئولیت یعنی چه ؟         4- شما در برابر خداوند چه مسئولیتی دارید ؟              5- شکر گزار بودن یعنی چه ؟                   6- شما نسبت به خود چه مسئولیتی دارید ؟                                    

 7 - شما نسبت به  اعضای خانواده خود چه مسئولیتی دارید ؟          8- مسئو لیت شما نسبت به محیط زندگی خود و عالم آفرینش چگونه است ؟
9-  شما نسبت به معلمان و همکلاسی های خود چه مسئولیتی دارید ؟               10- شما نسبت به اعضای جامعه چه مسئولیتی دارید ؟

1-مرور و تمرین درس برای هفته آینده 

2- نامه ای به خدا بنویسید . نعمت هایی را که به شما داده است به خاطر بیاورید و از او تشکر کنید . در نامه خود بنویسید که برای اطاعت از او تصمیم می گیرید چه کار هایی انجام دهید .        3- نامه ای به خودتان بنویسید و مسئولیت های خودتان را به خود تذکر بدهید . 

4- پیمان نامه ای در باره بدن خود بنویسید و در آن قول بدهید که از این پس از اعضای بدن مراقبت می کنید تا سالم و تندرست باشید . 

 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

10,000 تومان